czwartek, 2 kwietnia 2009

Sernik cappuccino z orzechami


Miały być serniki i są. Sernik cappuccino z orzechami, na orzechowym spodzie upiekłam kilka dni temu, dziś już nie ma po nim śladu.

Pierwszy sernik, który przygotowałam w tak szybkim tempie. Porzuciłam długie miksowanie składników. Tym razem szybko połączyłam ser z cukrem, dodałam śmietanę i jajka. Na koniec kawa i odrobina mąki. Ucieranie nie trwało dłużej niż 5 minut, a pieczenie 40. Tylko czas studzenia, w którym cudowny zapach kawy unosił się w mieszkaniu i przyprawiał nas o ślinotok, strasznie się dłużył :o)

Pozostałam jednak wierna mieleniu sera. Nie mogę się przekonać do gotowych, zmielonych serów w wiaderku.

Był pyszny i zasługuje na to, żeby go powtórzyć (co rzadko u mnie się zdarza).
Smak miał taki jak na sernik cappuccino przystało.
Był słodki... bardzo słodki. Był lekko kremowy i delikatny. Był orzechowy. I był kawowy... smak kawy był mocno wyczuwalny, ale nie narzucający się. W sam raz.


Sernik cappuccino z orzechami

Spód
* 120g herbatników
* 100g orzechów (włoskie, laskowe)
* 100g rozpuszczonego masła

Masa serowa
* 500g półtłustego twarogu
* 170g cukru
* 200g śmietany
* 3 jajka
* 1,5 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
* 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 łyżeczka aromatu rumowego
* 100g orzechów, drobno posiekanych

Do pieczenia: blacha 20x20cm tortownica o średnicy 22cm wyłożona folią aluminiową


Ciasteczka i orzechy pokruszyć blenderem, wymieszać z rozpuszczonym masłem. Mieszanką wyłożyć spód przygotowanej blachy, powierzchnię wyrównać. Wstawić do lodówki.

2 łyżki śmietany podgrzać i wymieszać z kawą, wystudzić
Twaróg zmielić dwukrotnie. Zmiksować krótko z cukrem. Miksując dodać śmietanę, jajka, mąkę i aromat. Na końcu dodać przestudzoną kawę i posiekane orzechy. Dokładnie wymieszać.
Wlać na przygotowany spód, piec ok. 40 minut w temperaturze 175 stopni.
Wyłączyć piekarnik, po 30 minutach uchylić drzwiczki i zostawić sernik do całkowitego wystudzenia.

15 komentarzy:

Gosia Oczko pisze...

O ja Cię! Zrobię na bank! No baaaardzo mi się podoba i łaskocze niemiłosiernie. Kawowy! Na kawę mam ostatnio fazę ;))

pozdr

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

kawowy? orzechowy? ja też chcę!

Krokodyl pisze...

Świetny, podoba mi się, ustawiam go w kolejce do pieczenia. Serniki za mna teraz chodzą. :-)) Pozdrawiam :-)))

asieja pisze...

wygląda pysznie
szczególnie z tą orzechową skromną dekoracją
chyba nigdy nie jadłam sernika,
który byłby inny niż waniliowy
wyobrażam jakie pyszne musi byc połączenie go z kawą i orzechami
przepis zapisany, wypróbuję

Barwy kuchni pisze...

no i po mnie !! ślinotok totalny! orzechowy sernik, takiego nie jadłam!! ech, kusisz!!!

Majana pisze...

Cudny! Uwielbiam różne sernikowe smaki:) Robiłam już sernik cappuccino z orzechowym spodem, nie wiem czy z tego samego przepisu,ale był przepyszny :))
Pozdrawiam:)

Tilianara pisze...

Przepis bardzo smakowity, a do tego wygląd zabójczy :)
A jakiego sera używasz do serników?

olalala pisze...

Ale cudny :). Ser, cappuccino i orzechy... Fantastyczny :)!

agata pisze...

oczko, i jest naprawdę kawowy :) możesz dodać odrobinę więcej kawy po spróbowaniu samej masy :)Jeśli uznasz że jest za mało, to rozpuść jeszcze trochę w mleku i wlej.

aga-aa, jak widać - i kawowy i orzechowy :D Duet idealny :o)

Krokodyl, ja do niedawna myślałam, że nie jestem sernikowa. Tak było jeszcze pół roku temu, jak tylko wyobrażałam sobie mielenie sera i ubijanie piany, to miałam drgawki. Teraz mam super maszynkę i nie ubijam piany oddzielnie - musi się udać :)

asiejko, swoją drogą te waniliowe ostatnio u mnie jak nie waniliowe...

Monsai - ja pierwszy raz. Nie ostatni... :-)

majanko, prawda, że był pyszny. Przepis na mój sernik był moją wariacją więc jestem pewna, że na niego nigdy nie trafiłaś :)

Tili, kupuję dwa rodzaje twarogu - albo półtłusty na wagę w pobliskim sklepiku (nie wiem która mleczarnia go robi), albo (muszę się przyznać, że ostatnie dwa serniki i nadzienie do naleśników z niego robiłam) półtłusty twaróg w kostce w Biedronce. Jest delikatny i kremowy, przez co nie wymaga trzykrotnego mielenia - oczywiście można, ale uważam, że nie jest to konieczne. Mogę go polecić z czystym sumieniem :)

olala, bardzo dobre połączenie :)

Unknown pisze...

słodki, kremowy, delikatny, orzechowy, kawowy, a do tego szybki - m nie nie musisz przekonywać :) jestem za! ;)

magda barcik pisze...

bardzo zachęcające. Uwielbiam orzechy i uwielbiam kawę. Aż się chyba skuszę na święta ;-)

Cezonia pisze...

Uwielbima kawowe ciasta :) i jeszcze z orzechami, to już niebo w gębie!

Patrycja pisze...

Kocham ciasta na orzechowym spodzie i ta kawa jeszcze...
Brzmi ob-łę-dnie!
Wygląda pysznie!
Trzeba zrobić;-)

mikimama pisze...

A próbowałaś upiec z serem śmietankowym President? Jest w półkilowych opakowaniach. Kremowy, delikatny, nie tak zwarty jak te z wiaderka.
Bardzo fajne połączenie kawy i orzechów.

agata pisze...

mikimama, nie przepadam za "gotowymi" serami, dlatego te z wiaderka mi nie odpowiadają. Jeżeli uda mis się kupić ten, o którym piszesz, to na pewno wypróbuję i podzielę się wrażeniami smakowymi :)