sobota, 1 listopada 2008

Cheese Twists- paluszki serowo-sezamowe



Paluszki, które dziś upiekłam zawierają w sobie to, co każda Pani Domu w kuchni mieć powinna, więc są doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, kiedy nie mamy żadnej przekąski, a akurat spodziewamy się gości. I w takiej właśnie sytuacji zastosowałam ten prosty przepis gdzieś kiedyś spisany z książki kucharskiej. Pamiętam, że zrobiłam to wtedy z myślą o takiej sytuacji właśnie. Bo w kuchni zawsze znajdzie się kawałek żółtego sera, trochę mąki, jogurt i jajka. Choć z braku parmezanu użyłam 220g żółtego twardego sera.



Samo "wykończenie", czyli to co nadaje paluszkom ostatecznego smaku, jest sprawą dowolną. Możemy użyć tych dodatków, które akurat w kuchni się znajdą... ja użyłam sezam, ale równie dobrze spisze się mak czy gruboziarnista sól. Także los naszej przekąski leży w rękach wykonawcy :) moje następne na pewno będą z makiem...
Dziś 1 listopada, sklepy pozamykane na cztery spusty, więc o gotowych przekąskach nawet nie ma co marzyć. Sięgnęłam tylko na dno torebki i wygrzebałam wciśniętą pomiędzy rękawiczki kartkę z przepisanym naprędce przepisem ;) chwała mu za to, że tam był...


Kręcone paluszki serowo-sezamowe:
* 150g drobno startego żółtego sera o wyraźnym smaku
* 70g tartego parmezanu
* 250-300g mąki pszennej z pełnego przemiału
* 70g zimnego masła
* 2 jajka
* 70g jogurtu naturalnego
* szczypta soli

Do posypania:
* 1 białko
* 3 łyżki wody
* ok. 200g sezamu

Do pieczenia: blacha wyłożona papierem do pieczenia (a nawet dwie)

Sery , mąkę, wiórki masła, i jajka zmiksować. Dodać jogurt i na blacie zagnieść gładkie, ścisłe ciasto (jeśli będzie się zbyt kleiło, można dodać więcej mąki).
Wywałkować z ciasta wałek, pokroić na 36 równych kawałków. Z każdego kawałka formować "paluszek" o długości ok. 10 cm i rozpłaszczyć na szerokość ok. 1-1,5 cm. Smarować białkiem roztrzepanym z wodą, posypać sezamem i skręcać.
Piec ok. 15 minut w temperaturze 175 stopni z termoobiegiem. Ok. 5 minut przed końcem pieczenia można posypać grubo startym serem żółtym.


Brak komentarzy: